טיפים ומדריך שימושי לאיטום גגות מקצועי

איטום הגג היא פעולה חשובה ממגוון סיבות. איטום של גג מונע חדירה של מים לתוך הבית או כל מבנה שלא יהיה, ושמירה על הגג מפני נזקי מזג האוויר. מומלץ לא לחכות לרגע האחרון, עד למועד החורף ובו יש קושי לבצע את האיטום בגלל הגשמים, אלא לעשות את האיטום בקיץ או בסתיו. בכתיבת המאמר הבא נעזרנו בחברת יהלום איטום גגות הפועלת כבר שנים רבות בתחום האיטום והזיפות למגזר העיסקי והפרטי.

איטום גגות בהמצעות יריעות
איטום גגות בהמצעות יריעות

הכנת הגג לאיטום

לפני שמתחילים באיטום הגג, יש להכין אותו לצורך האיטום. הכנת הגג כולל ניקיונו באופן יסודי, פינוי והסרת כל שאריות האיטום הקודם, פינוי והרמה של מרזבם ודודים הממוקמים על הגג במטרה לבצע את האיטום על הצד הטוב ביותר, ללא חורים וסדקים, שיחבלו תוצאות האיטום.

שיטות שונות לביצוע איטום גגות

קיימות כמה שיטות וחומרים באמצעותם ניתן לאטום גגות בצורה מקצועית, וחשוב לבחור את השיטה המתאימה ביותר לגג הספציפי שלכם:

  • יריעות ביטומניות – שיטת איטום גגות המיועדת בעיקר לגגות מרוצפים שטוחים, גג בטון או בטקל, כך משמשת גם לצורך איטום של קירות ורצפות. שיטת איטום חזקה במיוחד הכוללת 2 שכבות של יריעות, ובכך יוצרות איטום חזק, יציב ועמיד במיוחד. איטום באמצעות יריעות אלו מתבצע ע"י הלחמתן בחום גבוה באמצעות מבער אל הגג. אוטמות באופן מלא נגד חדירה של מים. עמידות לאורך שנים ואינן זקוקות להחלפה מידי שנה. ההמלצה היא להחליפן כל 10 שנים לערך.
  • זיפות – שיטת איטום זולה ביותר מבין 3 השיטות המוצגות, כאשר בעבר היה שימוש נפוץ בזפת חם וכיום שיטה זו נחשב פחות מומלצת, וחל מעבר לזיפות באמצעות צבע מלבין או סיד, אשר מורחים על הזפת.
  • איטום בהתזה פולימריים – איטום באמצעות חומרים פולימרים המותזים על גבי הגג, צבעם לבן ולכן אינם מחממים בניגוד לזפת, ומתאימים לשימוש גם בקיץ. מתאים לצורך איטום גגות וקירות חיצוניים. החומר מותז או נמרך באמצעות מברשת או רולר. קיימים שני סוגים, איטום בהתזה חד רכיבי ודו רכיבי, כאשר השני מתאים יותר לאיטום מקלטים ומבנים תת קרקעיים.
  • איטום PVC – שיטת איטום גגות פופולארית, נחשבת קלה ויעילה, לאור משקלן הנמוך של יריעות ה- PVC, והקלות היחסית שבהתקנתן על גבי הגג. ניתן להניחן בשלוש שיטות עיקריות: הנחה חופשית, הדבקה מלאה והדבקה חלקית.
  • איטום באמצעות חומרים בטומנים משחתיים – לרוב תשמש שיטה זו לצורך ביצוע תיקונים באיטום באמצעות יריעות ביטומניות, ולא לצורך איטום גג שלם.
  • איטום הגג באמצעות חומרי איטום פוליאוריטנים משחתיים – קיימים שני סוגים, האחד על בסיס מים מדללים והשני על בסיס מים. הראשון עמיד לחלוטין בפני מים, ולכן מהווה חומר איטום אידיאלי.

איך לבחור קבלן לצורך איטום גגות?

יש כמה דברים שיכולים לעזור לכם בבחירה. קודם כל פנו לחברה ותיקה, אשר יש לה מספיק שנות ניסיון בביצוע איטום גגות. פנו לחברה מורשית, עם תעודות המעידות על כך שמדובר בחברה מקצועית. בקשו מהקבלן המלצות ובדקו מה שביעות רצון הלקוחות שלו.

נגישות