רק אינסטלטורים, עשויים לבצע פתיחת סתימות . מדובר על עבודה שהיא אינה פשוטה ויש להיות מיומן בה. מדובר על פתיחת ביוב, לא באמצעות מכשירי עבודה פשוטים של אינסטלטור, כי אם,  באמצעות, משאית מיוחדת, הנקראת ביובית. משאית זו, מגיעה בכמה גדלים, כך שהיא תוכל להגיע אל מחוץ לבית וכן במקומות נמוכים, כגון חניונים ומרתפים. יש לציין, כי משאית זו, אינה מיועדת רק לשאיבת ביוב, כי אם גם עבור שאיבת מים משיטפונות . אין אינסטלטור שאינו עובד, ללא ביובית. כלי זה הינו  כלי יעיל מאין כמוהו והוא מסוגל להכיל כמות גדולה של תוכן הביוב באמצעות שאיבה בסדר גודל חזק. לאחר השאיבה, צינור הנמצא במכל שני על המשאית, מסניק מים בלחץ גבוה למערכת הביוב, כך שהוא מנקה את צינורות הביוב מחשש של לכלוך נוסף הנמצא במערכת.

מציאת מקור הסתימה ע"י אינסטלטור
מציאת מקור הסתימה ע"י אינסטלטור

ישנן סיבות שונות שבגללן, יש לבצע פתיחת סתימות, הראשונה הינה פסולת שנזרקת לאסלה, כך שהיא סותמת את מערכת הביוב בזמן קצר, שורשים בביוב, או סדקים שהתהוו בצנרת וגורמים לביוב לעלות על גדותיו.  הסיבה האחרונה של סתימות במערכת הביוב, עשויה להיות, עקב התבלות המערכת במשך הזמן. בגלל הסיבה הזאת, יש להחליף את המערכת ולבנות תשתית חדשה עם צינורות ומערכת העשויים מחומר גלם חזק ועמיד מפני חלודה והבלאי של השנים.

ההספק והיכולת של הביובית

ביובית רגילה, עשויה לשאוב בזמן קצר, מכל מלא של 20-22 מ"ק. ניתן למצוא שירותי פתיחת סתימות באמצעות הביובית, גם 24 שעות ביממה, היות ולעולם אין אנו יודעים, מתי תהיה לנו סתימה במערכת הביוב. יש לפנות לחברות מוכרות שיש להן שנים רבות של וותק וכן, צוות מקצועי המיומן בפתיחת סתימות, חיתוך שורשים באמצעות מסורים מיוחדים ועוד.

ישנם סימנים שיש לתת להם את תשומת הלב, כגון ריח רע ממערכת הביוב, סתימות שאינן יורדות בשירותים או באסלה, גם לאחר שהזמנתם אינסטלטור. ביוב מלא, מזמין אליו תיקנים, עכברים ועכברושים, מה שמסכן את בריאות האנשים הגרים בסביבה וגם שלכם.

משאית ביובית בפעולת שאיבה
משאית ביובית בפעולת שאיבה

חשיבות של שאיבת בורות שומן

ישנו שירות נוסף שמתבצע עבור בעלי עסקים, שעובדים עם שמנים כימיים הקשורים למפעלים השונים. בורות שומן, קיימים בכל מפעל, כך שיפרידו את השומן מהמים, בורות אלה, מרוקנים על בסיס קבוע, כמו אחת לחודשיים. מדובר על תחזוקה קבועה של אנשים העוסקים במקצוע האינסטלציה, כגון קבלני וחברות אינסטלציה. אם ישנה הזנחה, בורות הביוב נסתמים במהירות ואז פתיחת סתימות, עשויה להיות מורכבת יותר. הביובית, היא זו שעשויה להציל ממצבים אלה ולכן, תחזוקה טובה ונכונה, עשוה לגרום לכם, להמשך אורח חיים תקין.

כל אינסטלטור, המחזיק במשאית  מסוג ביובית עובד תחת אישור המשרד לאיכות הסביבה. הפסולת של הביוב, נלקחת לאתר מורשה לטיפול בשפכים, על מנת לא לזהם את הסביבה.

נגישות