עיצוב פנים בבתי מלון בוטיקים

תחום עיצוב פנים מתחלק לתתי תחומים שונים ומגוונים, כשמעצבים רבים בוחרים להתמחות, לא פעם, בתחום ספציפי. כך למשל יש מעצבים שבוחרים להתמחות בעיצוב פנים של מבני מגורים, משרדים, חנויות, ועוד. אחד מתתי התחומים הבולטים כיום בתחום בעולם זה, הוא עיצוב בתי מלון.

במהלך השנים, יכולנו לראות שינויים רבים אשר התרחשו ועדיין מתרחשים בכל מה שקשור לעיצוב פנים של בתי מלון. השינויים נובעים מסיבות שונות, כפי שנוכל לראות בהמשך. אותם שינויים באים לידי ביטוי במאפיינים מגוונים, חלקם קשורים רק לעיצוב של המלון מבחינה ויזואלית, בעוד שאחרים, קשורים לא רק לעיצוב, אלא גם באים לידי ביטוי במאפייני שירות לאורחים ועוד.

לפני שנציג שורה של נקודות שמשפיעות על עיצוב פנים של בתי מלון ואלו שינויים התרחשו בעקבותיהן, חשוב לומר, הקונספט של עיצוב בתי מלון הוא לא חדש, מן הסתם גם בעבר עוצבו בתי מלון על ידי מעצבים, ההבדל הוא, שכיום הגיוון הוא גדול יותר ונקודת מבט על בתי מלון היא שונה, לכן אנחנו יכולים דגמים וסגנונות שונים של בתי מלון, אפילו כשהם עומדים אחד ליד השני, כך למשל נוכל למצוא מלון בוטיק איכותי בתל אביב עם עיצוב מסוים, ולידו מלון לא פחות איכותי שמעוצב בסגנון שונה לגמרי. במובן הזה יש הבדל בין בתי מלון לבנייני מגורים, שלא פעם נראים אותו דבר מבחינה חיצונית ופנימית.

נקודות שמשפיעות על עיצוב פנים של בתי מלון

היתרי בנייה – כל בית מלון צריך לקבל היתרים מסוימים על מנת שיהיה ניתן לבנות ולהפעיל אותו. על כן בית מלון שכולל אלף חדרים, צריך לקבל היתרים מסוימים ועל פי אפשר לבנות את בית המלון, ובהתאם לכך הוא גם יעוצב. לעומת זאת, בית מלון קטן שכולל מספר חדרים חד ספרתי או דו ספרתי, צריך לקבל היתרים אחרים ועל כן הוא גם יעוצב בצורה שונה וייעשה שימוש אחר בחללים הפרושים בתוכו.

שטח – מן הסתם, הנקודה שמשפיעה יותר מכל עיצוב בית מלון היא השטח. לא משנה אם זה מלון שמיועד לאכלס אלף אנשים או מלון בוטיק שנועד לאכלוס של זוגות בודדים, הרי מידת השטח שעומד הן לרוחב והן לגובה, ישפיעו על היכולת לעצב אותו, הן מבפנים והן מבחוץ. השימוש בחללים של המקום יהיה אחר, החלוקה שלהם לחדרים, תהיה אחרת לגמרי.

קונספט – אחת הסיבות שאנחנו יכולים לראות בתי מלון מעוצבים בצורה שונה, הוא הקונספט שבעלי המקום מבקשים ליצור ועל המעצב ליצור בשטח. מן הסתם, מלון בוטיק איכותי בתל אביב אשר מיועד לאנשי עסקים או דיפלומטים, לא יעוצב בקונספט דומה לאכסניה שמיועדת לבני נוער או בקונספט דומה לבית מלון שמיועד להורים ולילדים. בית מלון בוטיק יעוצב יותר באופן אינטימי, יוקרתי, יכלול רהיטים ואלמנטים איכותיים יותר מאשר בית מלון רגיל ובוודאי מאשר באכסניה.

שירות –  בית מלון יעוצב באופן כזה שיתאים לשירות שהוא מעניק לאורחים. אם בית מלון כולל מגוון רחב של שירותים, אז הוא אמור להיות מעוצב באופן כזה שהחללים יחולקו בצורה נכונה ונוחה. למשל, אם המלון מעניק שירותי טיולים או כרטיסים, שמירת חפצים, אז החלל בלובי צריך להיות מותאם כך שיהיה ניתן להכניס את כל השירותים, מבלי שאחד יפריע לשני.

נגישות