עיצוב פנים או הום סטיילינג? מדריך מקוצר לחידוש הבית

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מודעים מאוד לפרטים העיצוביים הקטנים בבית ושואפים ליצור מכלול הרמוני, שבו הפרטים משלימים זה את זה ומעניקים תחושת בית – כאשר עבור כל אחד היא שונה. אנשים מסוימים מעוניינים לראות את הבית שלהם מואר ובהיר, בעוד אחרים מעריכים צבעים ואלמנטים ציוריים, כגון קירות מנוקדים בפרחים, או תקרה בצבע כחול. על מנת להשיג את המטרות האישיות של כל אחד ואחת, רבים פונים כיום לשירותי סטיילינג עבור הבית שלהם. מה זה בדיוק ובמה זה שונה מעיצוב פנים?

הום סטיילינג – כי ככה עושים בית מסוגנן

הרעיון שמאחורי הקונספט של הום סטיילינג טוען, למעשה, שאין צורך בפעולות מהפכניות ויקרות ערך על מנת להקנות מראה חדש לחדר או לבית כולו. לפעמים, מספיק לשנות את הרכב הרהיטים, את המיקום שלהם, להחליף את האביזרים בבית ולחדשם, לשנות תאורה, או להחליף דלת פנימית לאחת שתעניק לבית יותר אופי.

סגנון הוא מושג מאוד חמקמק, שרק אלו שמבינים אותו לעומק יכולים להגדיר בבהירות מה יוצר אותו. מדובר באיזון עדין ביותר, שלעתים – כל המוסיף בו גורע, ותוספות מיותרות עלולות רק לפגוע בסגנון.

מה עדיף – עיצוב פנים או הום סטיילינג

עיצוב פנים הוא בעצם הליך הרבה יותר מחייב. הוא יכול לכלול פעולות קצת פולשניות, כולל שינוי הרכב הקירות הפנימיים והרחבה של שטחים מסוימים על חשבון אחרים. בנוסף, ניתן להיעזר בפעולת ביניים – התקנת דלתות פנים של רב בריח שיכולות לשנות מאוד גם את האווירה בבית, וגם ליצור תחושת פרטיות בקרב האנשים המתגוררים בבית. גם כאשר מדובר בדלתות פנים, המוצרים של רב בריח נועדו לתת יופי, סגנון – וגם תחושת פרטיות וביטחון בשטח הפרטי.

ההחלטה, מה עדיף – עיצוב פנים או הום סטיילינג, תלויה בראש ובראשונה בשאיפות של האדם הספציפי ובתקציב שעומד לרשותו. כאשר אין ביטחון מלא לגבי מה דרוש, עדיף לפנות קודם להום סטיילינג, ולראות האם צעד זה יוכיח את עצמו. אם השינוי בכל זאת אינו מספק – ניתן להשקיע בעיצוב פנים כולל.

השלבים שבחידוש הבית

  1. התמקדות במטרות – כל שינוי דורש תכנון. כאשר רוצים לשפר את חזות הבית, חשוב ליצור רשימת מטרות מתומצתת על מנת להביאה למעצב או למעצבת הפנים.
  2. בחירת אובייקטים לשינוי – יחד עם איש המקצוע ניתן להחליט אילו פריטים צריך לשנות על מנת להשיג את המטרות שהצבתם בפני עצמכם. לדוגמא, איש המקצוע יכול להמליץ על התקנת דלתות פנים של רב בריח על מנת להקנות לחדרים מראה יוקרתי יותר וליצור תחושת עומק באמצעות המשקופים הייחודיים של דלתות אלה.
  3. בחירת הפריטים החדשים – על אף העובדה שניתן לראות הכול באינטרנט, תמיד עדיף לראות קודם את הפריטים במו עיניכם.
  4. שינוי הסביבה – לאחר שההחלטות בוצעו ואין דרך חזרה, מתחילים לחולל את המהפך בחדרים עצמם.
  5. מיקום הפריטים – עיצוב הוא אמנות לכל דבר, וזה השלב היצירתי ביותר, שבו ניתן למקם רהיטים ואלמנטים עיצוביים בצורה חדשה על מנת לקבל תחושה רעננה.

לסיכום, שינוי של פרטים קטנים יכול לשנות רבות בבית, בתחושה הפנימית ובחיים, לכן אל תהססו לפנות לשירותי עיצוב פנים מתקדמים על מנת לשפר דברים קטנים או גדולים בבית שלכם.

 

 

נגישות