טיפים לבחירת התאורה המתאימה לחצר שלכם

הנה כמה טיפים לבחירה חכמה של תאורה לגינה:

  • בחרו מקומות אסטרטגיים לתאורה. לפני הכול, התבוננו בגינה שלכם וסקרו אותה, ובעיקר את המקומות שבהם משתמשים הכי הרבה – איפה אתם יושבים עם חברים? איפה הילדים אוהבים לשחק? חשוב שהתאורה תשרת אתכם היטב: שהשביל יהיה מואר כהלכה, שהתאורה במקום שיושבים, אוכלים או משחקים בו תהיה טובה אבל לא מסנוורת, וכו'. סמנו את המקומות שאותם חשוב לכם להאיר.
  • התאימו את סוג התאורה למיקום. השלב הבא הוא להתאים את גוף התאורה ואת סוג התאורה למקום המסוים שבו היא נדרשת. למשל, שביל גישה הרבה פעמים מצריך נורה עם חיישן תנועה, שמזהה התקרבות ומדליק את גוף התאורה אוטומטית. תאורה דקורטיבית, שנועדה להשוויץ בצמחייה היפה, תדרוש בדרך כלל ספוטים או גופי תאורה נמוכים, וכן הלאה. התאמה מיטבית של גוף התאורה למיקום תבטיח לכם שהתאורה תהיה יעילה ושמישה.
  • תאורה זה אווירה. לכן חשוב להתמקד לא רק בפרקטיקה, אלא גם בתוצאה הכוללת. יש אזורים בגינה שדורשים תאורה דקורטיבית, אחרים יצטרכו תאורה חזקה וישירה יותר. כך או כך – חשוב שגופי התאורה ייצרו הרמוניה כשהם נדלקים, וישרו על הגינה אווירה נעימה. לשם כך חשוב לא להגזים – לא תרצו שהגינה תיראה כמו בית בחג המולד ותיצור אווירה צעקנית או המונית.
  • הצד הפרקטי. קחו בחשבון אלמנטים כמו חיסכון באנרגיה והתאמה למזג האוויר. אווירה זה חשוב, וגם המיקום והיעילות. אבל לא פחות חשוב לקחת בחשבון אלמנטים פרוזאיים יותר. ודאו שגופי האנרגיה שאתם רוכשים אינם בזבזניים ומאפשרים שימוש בנורות חסכוניות. כדאי מאוד שיהיה פיזור טוב ונכון של גופי התאורה בגינה, ואפשרות להדליק רק חלק מהם,לפי הצורך. כך תוכלו לחסוך אנרגיה כמעט בכל שימוש. מעבר לכך, חשוב לשים לב לכך שגופי התאורה אכן מיועדים לחוץ ולגינה, שהם עמידים בפני פגעי מזג האוויר ושהם בטיחותיים.
  • בטיחות. מעבר לבטיחותיות של גופי התאורה עצמם, חשבו גם על אלמנטים נוספים של בטיחות: ודאו גישה נוחה לגופי התאורה, כך שלא תצטרכו להסתכן כדי להחליף נורה (לעלות למקום גבוה מאוד, להגיע למקום לא נגיש וכן הלאה). גינות רבות סובלות ממראה מוזנח רק מכיוון שנורות נשרפו ולא הוחלפו מזה עידן ועידנים. חשבו גם על המקומות שהילדים נוטים לשחק או להסתובב בהם. רצוי שבאזורים האלה גופי התאורה יוצבו בחוכמה, כך שהתרוצצות של ילד לא תשבור את הספוט של הדקל כל שני וחמישי.

תאורת גן מעוצבת יכולה לשדרג את הגינה, ולהעניק לה מראה קסום ולעורר רצון אמיתי להיות בה וליהנות ממנה. ודאו שגופי התאורה שאתם קונים הם איכותיים, התקינו אותם במקומות הנכונים – ותיראו שהגינה שלכם מקבלת צביון שונה ומיוחד.

היו זהירים גופי תאורה לא מרכבים לבד, יש להתייעץ עם חשמלאי מוסמך לפני ההרכבה: לבחירת חשמלאי מוסמך חפשו כאן

נגישות