דלתות פנים כבר מזמן אינן משמשות רק לצרכים פונקציונליים. אם בעבר מטרתן היחידה היתה ליצור חציצה בין חדרים, הרי שכיום הפכו דלתות בתוך הבית לאלמנט עיצובי בפני עצמו. כיום ניתן לרכוש דלתות לפנים הבית בכל עיצוב, סגנון וסטייל בו מעוניינים.

סוגים שונים של דלתות

בטרם תבחרו דלת פנים לביתכם חשוב שתגדירו מה הצרכים שלכם. יש אנשים אשר מעדיפים דלתות הנפתחות החוצה מהחדר או פנימה אליו ויש אחרים אשר מעדיפים סגנון דלת מסוג הזזה. לדלתות הזזה יתרון גדול והוא חיסכון של מקום. דלתות פנים שונות זו מזו גם ברמת החומר ממנו הן עשויות. יש דלתות העשויות עץ, דלתות המשלבות מתכת, דלתות זכוכית ועוד. כמו כן ניתן למצוא דלתות בגדלים סטנדרטים לצד דלתות בגדלים המותאמים אישית למפתחים בגדלים מיוחדים.

צבעים וגוונים

לאחר בחירת סוג הדלת הרצוי ובחירת החומר ממנו עשויה הדלת, ניתן לגשת לשב הבא והוא בחירת הגוון. גוון הדלת משפיע רבות על עיצוב הבית כולו. מומלץ לבחור גוון לדלת תוך התאמתו לאלמנטים נוספים הקיימים בבית: צבע הקירות, צבע הרהיטים, וצבע אלמנטים דקורטיביים נוספים. חשוב לזכור כי דלתות זה לא מוצר אותו מחליפים לעיתים תכופות, ולכן מומלץ לתכנן מראש באיזה צבע דלת לבחור על פי תכנון העיצוב גם הנוכחי וגם העתידי.

גדלים

חשוב מאוד לבחור דלת פנים בגודל המפתחים הקיימים בבית. גובה ממוצע של דלת הינו 205 ס"מ. בדקו לפני הרכישה באם זה אכן גודל הדלת, על מנת שלא תרכשו דלת בגודל שלא יתאים לכם.

ציפוי

דלתות פנים של בית קיימות במגוון ציפויים רחב. סוג אחד של ציפוי הוא ציפוי למינציה. זהו נחשב להיות סוג ציפוי פחות איכותי, ולכן מחירו בהתאם. סוג שני הוא ציפוי פורניר, אשר עשוי קליפת עץ ונחשב להיות עמיד במיוחד נגד שריטות.

התאמת פרזולים

תחום הפרזול בכל הנוגע לדלתות הינו תחום רחב והוא כולל את ידיות הדלתות, מנגנוני נעילה, וצירים אשר מחברים את הדלת למשקוף.

  • צירים – בחירת הצירים עבור הדלת משפיעה גם היא על התוצאה הסופית. יש צירים גלויים וקיימים גם צירים סמויים. מרבית הדלתות אשר נמכרות כיום מוצעות עם צירים החומרים כמו פייל, פומל או ספל. עבור תוספת מחיר תוכלו לקבל צירים סמויים, המהווים פתרון אסתטי יותר.
  • ידיות – סוג נוסף של פרזול הוא ידיות הדלתות. ידיות אלו משפיעות רבות על העיצוב הכולל של הדלת. מרבית הידיות עשויות יקל או מתכת מסוג אחר. קיימות ידיות בגימור מבריק או מט.
  • מנגנוני נעילה – אמנם אנו עוסקים בנושא דלתות פנים ולא דלתות כניסה, אך גם בדלתות אלו מותקנים מנגנוני נעילה, המשפיעים על עיצוב הדלת. אחת הטכנולוגיות המתקדמות מציעה מנגנוני נעילה הפועלים באמצעות מגנט, והם מאפשרים טריקת דלת שקטה ונעילה שאינה נראית לעין.

המאמר נכתב באדיבות שערי ברכה

נגישות