דלתות פנים לשדרוג העיצוב בבית

אלמנט מרכזי ומוביל בעיצוב הבית הינו דלתות פנים. אם בעבר לא כלל תחום עיצוב הבית התייחסות לנושא, הרי שכיום הפך נושא הדלתות לחלק בלתי נפרד בעיצוב הכולל של הבית. בחירה של דלתות לחדרי הבית צריכה אם כך להיעשות בקפידה, ומתוך התבוננות על סגנון העיצוב הספציפי שדיירי הבית מנסים להקנות לו.

מגוון סוגים רחב

רגע לפני שבוחרים דלתות פנים, חשוב לדעת כי תחום זה הלך והתפתח בחלוף השנים האחרונות, וכיום היצע הדלתות גדל בצורה ניכרת מבעבר. דלתות שונות מספקות בבתים צרכים שונים, ולכן בטרם תבחרו דלת לחדר כזה או אחר, חשוב שתגדירו בצורה ברורה הן את הצרכים ממנה והן את הסגנון העיצובי האהוב עליכם. קיימות דלתות סטנדרטיות, המכונות גם דלתות כנף. דלתות אלו מחוברות בציר ונפתחות פנימה והחוצה מהחדר. כמו כן קיימות דלתות פנים מסוג הזזה, והן כוללות מנגנון באמצעותו ניתן לפתוח את הדלת באמצעות הזזה לכיס ייעודי, דבר אשר חוסך מקום רב.

חומרים וסגנונות

בשונה מדלתות כניסה לבית אשר תפקידן העיקרי הינו ליצור חיץ בין הבית אל החוץ תוך שמירה על ביטחון הדירים בבית ועל תכולתו, דלתות עבור פנים הבית נועדו למטרות אחרות. דלתות המיועדות לחדרים פנימיים נועדות לצורך חלוקת חללים, יצירת פרטיות וכפי שכבר נאמר, לצורך עיצוב הבית. דלתות מסוג פנים קיימות במגוון עצום של חומרים, טקסטורות ומרקמים, ולא פעם כוללות שימוש בכמה חומרים יחדיו. ניתן למצוא דלתות פנים בעיצוב מודרני, הייטק, עיצוב פרובנס, כפרי, בסגנון רטרו ועוד.

גוון הדלתות

מרבית הדלתות המוצעות קיימות בגוונים שונים, כך שכל אחד יכול להתאים את גוון הדלת לגוון בו הוא מעוניין לשם עיצוב והלבשת הבית. כאשר בוחרים דלת לפנים הבית יש להתאים אותה הן לגוון הקיים על הקירות, הרצפה, הקרמיקה, התקרה ובאופן כללי יש לבחון כיצד ישפיע גוון הדלת על העיצוב הכולל של הבית. חשוב לזכור כי רכישה של דלתות לתוך הבית אינה נעשית לעיתים קרובות, ולכן יש לנסות ולהתאים את סוג הדלת גם לתוכניות העיצוב העתידיות.

נגישות